Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74088468
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Intrebari adresate Viceprimarilor -> Viceprimar1 - (din dec.2020 Lazar FAUR)

Întrebări
Intrebarea nr. 4438 din data: 21-06-2006 pusa de georgetalisman@yahoo.com :
·  buna ziua, ma numesc georgeta lisman,sunt o tanara de 26 ani din arad.nu sunt casatorita, si am un copil de 8 ani de intretinut.locuiesc cu chirie intr-un apartament cu o cam. din a. vlaicu.lucrez la o societate de transport si fac si liceul in acelasi timp, sunt in clasa a-xll-a. va scriu pentru ca ma descurc foarte greu si nu mai stiu ce sa fac, am auzit de aceste locuinte si despre anumite facilitati la persoanele care au un venit mic si nu sunt proprietari.as avea nevoie de un sfat din partea d-voastra.va multumesc.

Intrebarea nr. 4438 din data: 24-05-2006 pusa de csipay stefan :
·  Fiind un aradean care chiar e interesat de aspectul orasului ,as dori macar la unele din urmatoarele intrebari un raspuns:1.tot aud ca s-a imbunatatit considerabil iluminatul public totusi de multe ori pe calea Aurel Vlaicu pana la Podgoria e bezna.Fiind o artera principala e jenant sa pice curentul chiar acolo.Legat de curent nu inteleg de ce se face economie la iluminat in jurul benzinariilor,sau la iesirea spre ORADEA ,acolo unde sensul giratoriu e de multe ori in bezna.Chiar si la Podgoria sunt o gramada de becuri care nu ard.Daca nu aveti nevoie de iluminat in acele locuri macar scoateti stalpii din pamant si folositi betonul la altceva.Oare ar costa asa de mult inlocuirea becurilor arse sau se doreste sa se faca economie.S-ar putea din bani putini angaja 2-3 oameni care sa patruleze seara in zone diferite,sa noteze unde sunt becuri arse si sa va comunice ca sa se poata schimba.Cred ca e o idee buna si nu foaorte costisitoare.2.cand se vor lua masuri impotriva carutelor care circula nestigherit in orice parte a orasului,oferindu-i un aspect de comuna modernizata si incurcand circulatia?Cred cea e problema politiei de circulatie ,dar s-ar putea face o sesizare din partea Primariei si cred ca ar avea efect.3.in putinele locuri unde se asfalteaza de ce nu se folosesc borduri ?Peste putin timp la margini crapa asfaltul si puteti incepe din nou plombarea.Chiar daca ne costa bordura ,dar e aspectuoasa si prelungeste cu mult viata asfaltului.4.Cand aveti tinp liber 30 minute va rog sa vizitati in cartierul Vlaicu blocul x26 scara A .E singurul bloc din cartier unde in jurul blocului in loc de flori sau spatiu verde veti gasi ceapa,rosii si varza.Din cate stiu eu e interzis acest lucru.Trecand pe acolo am vazut o familie de nemti(probabil veniti in vizita la rude)razand si facand poze sa aiba ce arata cand ajung acasa.E frumos,nu?5.N-ar fi rau o semaforizare la Fortuna,traficul fiind infernal.Tot in aceasta zona arata oribil acea benzinarie Lucoil .Pe terenul gol din fata blucurilor cu 10 etaje se putea amenaja un parc frumos,iluminat ,parcari asfaltate,cu costuri minime si aspect superb.Pacat.6.Tot relativ putin ar costa acolo unde e asfalt sa se mearga cu el pana la cladiri,garduri etc.,sa nu se lase spatiu mort cu balarii si neingrijit.(exemplu str Soimului partea stanga,Gradiste intarea spre piata partea stanga,sub podul spre Micalaca, si oriunde unde nu e asfalt si pamantul e lasat in paragina pe langa el)In aceste locuri ar tine asfaltul 50 ani,nefiind trafic greu,si s-ar putea pastra curatenia foarte usor.7.Sub podul spre Gradiste e o adevarata rampa de gunoi.Poate ca terenul apartine CFR-lui,dar puneti-i la treaba,sa faci curat nu te costa o avere.8.Cam pe cand estimati finalizarea lucrarilor la GARA CFR ARAD?(in special interiorul)Stiu ca exista un proiect amplu de reabilitare si pe macheta arata superb ,dar realitatea e cu totul alta.9.Cred ca ar fi necesara o suplimentare masiva a cosurilor de gunoi din zona pietelor in special Piata Mihai VIteazul,unde cu greu gasesti unul,iarmizeria e mare.Am citit in ziar ca s-au majorat drastic amenzile pentru cei care arunca gunoaie pe jos.SUNT FOARTE DE ACORD SI VA FELICIT.Pacat ca sunt sceptic in privinta aplicarii lor,dar sper sa ma insel.Daca omul nu se civileaza de bunavoie macar de frica amenzilor sa o faca.Circuland pe strada A. Muresan in fata mea un taximetrist fara pic de jena a aruncat din masina o sticla de plastic de 2 litri .L-am claxonat,i-am facut cu farurile dar nu s-a simtit deloc jenat.Din pacate nu i-am retinut numarul de inmatriculare,am fost prea nervos.10.As dori foarte mult in Arad niste parcuri ,chiar de mici dimensiuni,ingrijite,iluminate,curate si,eventual pazite.Schimba total aspectul oricarui oras.Iar intre blocuri parcari asfaltate ,cu copaci intre masini ,nu garaje de tabla.Apropo,inca se mai dau autorizatii pentru construirea garajelor de tabla?Am vazut in Vlaicu garaje in constructie.Jenant.Dupa atatea critici si dorinte(poata chiar utopii),dorsc sa va FELICIT pentru:1.Reabilitarea strazii EMINESCU.Nu se mai putea circula pe trotuar.Cred ca va arata superb2.Atragerea SUPERMARKETURILOR in Arad ,oferind cetatenilor produse mai ieftine si o gama larga.(exceptie stadion CFR,unde as fi facut un parc,iar supermarketului ii ofeream un spatiu mai periferic)3.Lucrarile de CANALIZARE din Gradiste,Bujac etc.Sper ca strazile canalizate vor fi in curand si asfaltate.4.PROIECTELE AMPLE de infrastrucura.Sper sa le puteti finaliza.5.lucrarile de pe strada VOINICILOR.6.reabilitarea PIETELOR.Sper sa demarati rapid lucrarile si in gradiste si fortuna .7.zona METROPOLITANA,o idee foarte buna.8.majorarea AMENZILOR.9.ORARUL prelungit al primariei10.SEMAFORIZAREA de la podul spre MicalacaVA DORESC SUCCES!!!

Intrebarea nr. 4438 din data: 08-05-2006 pusa de sorina34@hotmail.com :
·  Stiu ca e ciudata rugamintea,dar am nevoie de nr.de telefon al lui DORU PARV care am inteles ca are cabinet in Arad.Va rog mult si va multumesc anticipat,Sorina

Intrebarea nr. 4438 din data: 19-04-2006 pusa de mircea anton :
·  Stimate domnule viceprimar,as dori sa aflu cand va fi interzisa cresterea porcilor in oras?Doar sa putem servi o cafea in curte fara miros de excremente de porc si fara sute de muste,lucru extrem de deranjant mai ales daca ai musafiri.Pana cand doriti sa arate cartierele cu case ca niste sate?Cu tot respectul,cui ii place viata la tara,e liber sa se mute la tara si sa nu-si chinuie vecinii cu mirosuri de putrefactie ,mai ales ca vine caldura.Cum e posibil ca la 2 minute de Podgoria care apartine de centru sa poti tine legal pana la 5 porci intr-o curte de 80mp?Oare intrarea in UE va rezolva aceasta problema chiar de le 1 ianuarie sau nici macar atunci?Orase ca Timisoara sau Oradea au rezolvat deja problema asta, fara sa astepte 1 ianuarie 2007.Noi nu putem sau nu vrem? multumesc frumos si succes!!!

Intrebarea nr. 4438 din data: 07-04-2006 pusa de Florin Vidolman :
·  Buna ziua, prima intrebare simpla..Strada Predeal? status, termen de finalizare (real) si care sunt cauzele intarzierii?A doua.. ce constructii se vor ridica pe terenul dintre Calea Aurel Vlaicu si Blocurile 2B si 2C? ( str Predeal. Nu credeti ca se putea construi o parcare civilizata ptr platitorii de impozite din zona? Cu aceste 2 constructii in zona spatiul de parcare a fost diminuat considerabil.Va multumesc



Răspunsuri
Intrebarea nr. 4438 din data: 21-06-2006 pusa de georgetalisman@yahoo.com :
·  buna ziua, ma numesc georgeta lisman,sunt o tanara de 26 ani din arad.nu sunt casatorita, si am un copil de 8 ani de intretinut.locuiesc cu chirie intr-un apartament cu o cam. din a. vlaicu.lucrez la o societate de transport si fac si liceul in acelasi timp, sunt in clasa a-xll-a. va scriu pentru ca ma descurc foarte greu si nu mai stiu ce sa fac, am auzit de aceste locuinte si despre anumite facilitati la persoanele care au un venit mic si nu sunt proprietari.as avea nevoie de un sfat din partea d-voastra.va multumesc.
Raspuns din data de 04-07-2006 :
I. Criteriile pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe și în repartizarea locuințelor pentru tineri, destinate închirierii, cf. HCLMA nr. 157/09.06.2006
I(1). Criterii de acces la locuință:
1. Titularul cererii de locuință, care poate deveni beneficiar al unei repartiții de locuință pentru tineri, destinată închirierii și titular al contractului de închiriere, trebuie să fie major, în vârstă de până la 35 de ani la data depunerii cererii și care poate primi locuință în cel mult 12 luni de la împlinirea acestei vârste.
Cererea de locuință se depune numai personal și în nume propriu sau al familiei titularului cererii.
2.(1)Titularul cererii de locuință și membrii familiei acestuia - soț/soție, copii și/sau alte persoane aflate în întreținerea acestuia, trebuie să nu dețină și să nu fi deținut o altă locuință în proprietate și/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuințe cu chirie proprietate de stat, proprietate a municipiului Arad sau a unității în care își desfășoară activitatea, în municipiul Arad.
(2)Restricția prevăzută la alin.(1) nu se aplică
a.- pentru locuințele:
a.1.-înstrăinate în urma unei acțiuni de partaj;
a.2.-trecute în proprietatea Statului în mod abuziv și care nu au fost retrocedate în natură.
b.1.-în cazul deținerii cu chirie a unui spațiu locativ în căminele de familiști sau nefamiliști. Prin cămine de familiști sau nefamiliști se înțelege clădirile dotate cu camere de locuit individuale și cu dependințele, dotările și utilitățile comune.
b.2.-în cazul chiriașilor din locuințele preluate abuziv de stat și care fac obiectul unei solicitări de retrocedare sau care au fost retrocedate către foștii proprietari.
Acte doveditoare: certificat de naștere în copie și original pentru titular și fiecare membru al familiei, precum și actul de identitate, după caz, în copie și original.
3.Titularul cererii de locuință să își desfășoare activitatea în municipiul Arad.
Acte doveditoare: adeverință de la locul de muncă, însoțită de o copie de pe carnetul de muncă completat la zi.
4.Repartizarea locuințelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuințele libere din fondul existent, cât și locuințele ce urmează să fie finalizate în cadrul unor obiective de investiții aprobate și cuprinse în programul de construcții de locuințe pentru tineri, destinate închirierii.
NOTĂ:
- Lista de priorități se stabilește anual.
- Solicitanții înscriși în lista de priorități, cu respectarea criteriilor prevăzute la pct. 1, 2 și 3, care nu pot beneficia de repartizarea unei locuințe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiții în anii următori, în limita fondului disponibil în fiecare an și în noua ordine de prioritate stabilită.
B. Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj:
1. Situația locativă actuală
1.1Chiriaș în spațiu din fond locativ privat ............................................................................... 10 pct
1.2.Tolerat în spațiu .................................................................................................................... 7 pct.
1.3.Suprafața locuibilă deținută (cu chirie, tolerat în spațiu):mp/locatar sau membru al familiei solicitantului. În cazul celor tolerați în spațiu, toată suprafața locativă a imobilului se împarte la numărul total al locatarilor, în care sunt incluși și cei care nu fac parte din familia solicitantului de locuință, dar care locuiesc în același imobil. În cazul spațiilor locative închiriate, suprafața locativă deținută conform contractului de închiriere se împarte numai la numărul membrilor familiei solicitantului de locuință. La stabilirea numărului de membri ai familiei solicitantului de locuință se va avea în vedere componența familiei definită după cum urmează: soț/soție, copii și/sau alte persoane aflate în întreținerea acestuia.
a) mai mare de 15 mp și până la 18 mp inclusiv ..........................................................................5 pct
b) mai mare de 12 mp și până la 15 mp inclusiv .........................................................................7 pct.
c)8 mp și până la 12 mp inclusiv ..................................................................................................9 pct.
d) mai mică de 8 mp ...................................................................................................................10 pct.
2.Starea civilă actuală
2.1. Stare civilă
a) căsătorit ...................................................................................................................................10 pct
b) necăsătorit ................................................................................................................................ 8 pct.
2.2. Nr. de persoane în întreținere:
a) copii
-1 copil ...........................................................................................................................................2 pct.
-2 copii ...........................................................................................................................................3 pct.
-3 copii ...........................................................................................................................................4 pct.
- 4 copii ..........................................................................................................................................5 pct.
- > 4 copii ...........................................................................................5 pct.+1 pct. pentru fiecare copil
b)alte persoane, indiferent de numărul acestora ...........................................................................2 pct.
3. Starea de sănătate actuală
3.1.Boala de care suferă solicitantul, un alt membru al familiei sau aflat în întreținere necesită, potrivit legii, însoțitor sau o cameră în plus……..........................................................................2 pct.
4.Vechimea cererii solicitantului
4.1.până la 1 an .............................................................................................................................1 pct.
4.2.între 1 și 2 ani..........................................................................................................................3 pct.
4.3.între 2 și 3 ani..........................................................................................................................6 pct
4.4.între 3 și 4 ani..........................................................................................................................9 pct
4.5.pentru fiecare an peste 4 ani.................................................................................................. .4 pct
5. Nivelul de studii și/sau de pregătire profesională
5.1. fără studii și fără pregătire profesională ................................................................................5 pct
5.2. cu școală generală, fără pregătire profesională și/sau cu specializare la locul de muncă ………………........ ......................................................................................................................8 pct.
5.3.cu studii medii, fără pregătire profesională și/sau cu specializare la locul de muncă..........................................................................................................................................10 pct
5.4.cu pregătire profesională și studii medii sau profesionale de specialitate și/sau studii superioare de scurtă durată……..........................................................................……….............................13 pct.
5.5.cu studii superioare................................................................................................................15 pct.
6. Situații locative sau sociale deosebite
6.1.tineri proveniți din case de ocrotire socială și care au împlinit 18 ani……………………...15 pct
6.2.tineri care au adoptat sau adoptă copii……………………………………………...............10 pct.
6.3.tineri evacuați din case naționalizate........................................................................................5 pct
NOTĂ:
-Criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj se aplică numai solicitanților de locuință care au îndeplinit în totalitate criteriile specificate la lit. A de mai sus.
-În cazul înregistrării unor punctaje egale, solicitanții vor fi departajați în funcție de:
a).-situația locativă constatată la data efectivă a repartizării locuințelor, având prioritate, numai în acest caz, solicitanții a căror situație locativă este sau poate deveni, în mod iminent, gravă.
b).-dacă nici acest criteriu nu este suficient, departajarea se poate face în funcție de vechimea cererii solicitantului, luându-se în considerare data efectivă a înregistrării cererii (ziua, luna, anul), având prioritate în acest caz solicitantul are vechime mai mare.
c).-În cazul în care departajarea nu se poate efectua în baza criteriilor prevăzute la alin.a și b, au prioritate solicitanții care au punctajul cel mai mare acordat pe baza criteriilor cu caracter de protecție socială (starea civilă +starea de sănătate actuală).


II. Instrucțiuni pentru acordarea punctajelor de la lit. B
și acte doveditoare privind situațiile respective
1.1. Se dovedește prin contract de închiriere înregistrat la organele fiscale competente.
1.2. Se declară pe propria răspundere că solicitantul este tolerat în spațiu.
1.3. Suprafața locuibilă este suprafața desfășurată a încăperilor de locuit.Ea cuprinde suprafața dormitoarelor și a camerei de zi.
1.3.1.Punctajul se calculează prin împărțirea suprafeței locuibile astfel definite, la numărul de persoane care locuiesc în spațiul închiriat. (așa cum se poate dovedi din listele de cheltuieli către asociația de proprietari sau alte utilități). Se dovedește cu listele de cheltuieli ale asociației de proprietari sau alte utilități.
1.3.2.În cazul celor tolerați în spațiu se are în vedere toată suprafața locativă, nu numai cea ocupată de familia solicitantului, suprafață care se împarte la numărul total de locatari ai locuinței respective.
Se dovedește prin actul de proprietate pentru apartament. Numărul de persoane care locuiesc în comun în apartament se declară de către solicitant pe propria răspundere;
2.1. Se dovedește prin certificatul de căsătorie.
2.2. Se dovedește prin a) certificate de naștere și b) Decizie de încredințare a minorului, emisă de autoritatea competentă, Sentință de divorț, prin Contract autentificat de întreținere în cazul persoanelor majore sau adeverință de la Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară pentru însoțitori.
3. Se dovedește prin adeverință de la medic specialist și cuprinde bolile prevăzute în anexa nr. 2 din OUG 40/1999, privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, aprobată prin Legea 241/2001, cu modificările și completările ulterioare.
4. Se dovedește cu numărul de înregistrare de la înscrierile pentru locuințele ANL începând din anul 2003 acordate de Consiliul Local al Municipiului Arad.
5. Se dovedește cu adeverință de la școală pentru școală generală, diplomă de absolvire a liceului sau a școlii profesionale, pentru studii medii, atestat profesional sau diplomă de absolvire pentru studii de specialitate sau studii superioare de scurtă durată, diplomă de licență pentru studii superioare.
6.1. Se dovedește cu adeverință de la instituția de ocrotire socială.
6.2. Se dovedește cu documentele corespunzătoare prevăzute de legislația în materie de adopții.
6.3. Se dovedește cu:
6.3.1. înștiințarea comunicată de SC RECONS SA sau, după caz, de Primăria Municipiului Arad, privind predarea imobilului către noul proprietar.
6.3.2. notificare de la noul proprietar de neprelungire a contractului de închiriere;
6.3.3. cu sentință de evacuare.
III. Metodologia de înscriere la locuințele ANL
1. (1)Formularul de înscriere (anexa nr. 2), actele justificative care însoțesc cererea, precum și modul de primire a cererilor, vor fi aduse la cunoștință publică, prin afișare, la sediul Primăriei Municipiului Arad.
(2) Perioada de depunere a dosarelor se va publica în mass-media locală și se va stabili de către Comisia socială de analizare a dosarelor.
2. (1). Înscrierile pentru listele de priorități pentru locuințe A.N.L. se vor desfășura la Serviciul Relații cu Publicul din cadrul Primăriei Municipiului Arad, Bd. Revoluției nr.75, Cam 5.
(2) Solicitările vor fi înregistrate într-un Registru special, în ordinea depunerii, iar Serviciul Relații cu Publicul va elibera o recipisă de primire care va cuprinde un număr de înregistrare.
3. (1) Persoanele care îndeplinesc condițiile de înscriere prezentate mai sus, vor depune, într-un dosar plic, cerere pentru acordarea unei locuințe A.N.L., împreună cu actele justificative necesare, după caz, specificate în formularul de înscriere, urmând ca, la înscriere, funcționarul care preia dosarul, să completeze formularul cu criteriile de punctaje prezentat în anexa nr. 2, la prezenta hotărâre, în fața solicitantului.
(2) Solicitanții trebuie să opteze la înscriere pentru numărul de camere dorit, cu mențiunea că persoanele singure, necăsătorite sau care nu au în întreținere alte persoane, nu vor putea opta pentru mai mult de o cameră, pentru evitarea repartizării unor spații excedentare.
4. După încheierea termenului de preluare a dosarelor, acestea vor fi analizate de către comisia socială de analiză a cererilor și centralizate pe listele de priorități, constituite pe numărul de camere pentru care s-a optat.
5. (1) Listele de priorități centralizate vor fi afișate la sediul Primăriei Municipiului Arad timp de 7 zile lucrătoare, perioadă în care solicitanții nemulțumiți de punctajul și poziția de pe liste, pot depune contestație motivată în scris la Serviciul Relații cu Publicul.
(2) În perioada de contestație nu se admite completarea dosarului depus, cu alte acte.
(3) Contestațiile vor fi analizate de către Comisia socială de analizare a dosarelor și repartizare a locuințelor A.N.L. în termen de maxim 15 zile lucrătoare de la depunerea acestora.
(4) În perioada de contestație se vor efectua și verificările pentru conformitate cu cele declarate la înscriere, la domiciliile solicitanților aflați în pozițiile care i-ar îndreptăți la repartizarea unei locuințe. Cu ocazia verificărilor se vor întocmi Note de constatare pentru conformitate cu realitatea, care vor fi semnate de solicitant sau de către alt membru de familie ori martor. Neconcordanțele constatate față de cele declarate la înscriere și pentru care s-au acordat punctaje, vor fi analizate de Comisia socială, care va decide asupra modului de soluționare, putând duce la depunctare sau chiar la neacordarea repartiției.
6. După analizarea și soluționarea contestațiilor și a eventualelor neconcordanțe, Comisia socială de analizare a dosarelor și repartizare a locuințelor A.N.L. va supune, spre aprobare, Consiliului Local al Municipiului Arad, listele de priorități definitive, urmând ca, după aprobare, acestea să fie afișate la sediul Primăriei Municipiului Arad.
7. (1) Repartizarea locuințelor A.N.L. se va face în limita numărului și structurii locuințelor disponibile, în ordinea punctajului de pe listele de priorități aprobate de către Consiliul Local al Municipiului Arad (ordine descrescătoare).
(2) Locuința atribuită nu poate fi refuzată decât în condițiile în care se renunță și la poziția ocupată pe listele de priorități.
8. Contractul de închiriere pentru locuințele A.N.L. se încheie pentru o perioadă de 5 ani, între Primăria Municipiului Arad și beneficiarul repartiției, după modelul contractului-cadru prezentat în anexa nr. 8 la H.G.R. nr.1275/2000, privind aprobarea Normelor Metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.114/1996, republicată.
9. Locuințele construite prin Agenția Națională pentru Locuințe vor fi administrate de către Primăria Municipiului Arad, prin serviciile de specialitate.
Anexa 2 la Hotărârea nr.157 din 9 iunie 2006
a Consiliului Local al Municipiului Arad
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
pe Lista de prioritate la locuințe construite prin Agenția Națională pentru Locuințe — 2006

Subsemnatul/a………………………………………………………………………………………………………, domiciliat/ă în ……………………………, cu viză de flotant în ……………………………………………, str. …………………………………………………, nr. ……, bl. ……, ap. ……, telefon nr. …………………, având actul de identitate seria …… nr. ………………, eliberat de ........... ………………………………, cu locul de muncă la…………………………………………………………………………………………………:……………, telefon__________________și telefon______________________________, solicit o locuință cu ____ camere.
Suprafața locuibilă a locuinței ocupate ___________
Numărul de persoane care ocupă efectiv această locuință ___________________________________
Numărul de înregistrare de la înscrierile precedente pentru locuințele ANL ______________________________(cu începere din 2003).
Declar pe proprie răspundere că datele înscrise în prezentul formular corespund realității. Am luat la cunoștință că orice declarație falsă atrage de la sine neacordarea repartiției sau anularea ei. Declar că după înscrierea pe Lista de prioritate nu voi cere schimbarea numărului de camere solicitate.
Arad, la data ……………………… Semnătura……………………………

Cerințe minimale privind documentele justificative pentru întocmirea dosarului de înscriere.
În funcție de situația specifică fiecărui solicitant, se vor depune într-un dosar plic următoarele acte:
1. copie după buletinele membrilor de familie (soț, soție, copii; inclusiv părinții soților, dacă solicitantul locuiește cu părinții săi; să se vadă fotografia si ultimul domiciliu înscris în buletin).
2. copie după certificatele de naștere ale copiilor minori sub 14 ani.
3. copie după certificatele de naștere ale copiilor înfiați de către solicitant.
4. copie după contractul de închiriere/subînchiriere pentru domiciliul actual al solicitantului (valabil pentru anul în curs).
5. copie după contractul de închiriere/vânzare-cumpărare a locuinței părinților sau al persoanelor care vă tolerează în spațiu, pentru solicitanții care locuiesc la părinți sau sunt tolerați în spațiu.
6. copie după certificatul de căsătorie
7. copie după sentința de divorț definitivă
8. copie după certificatul de persoană cu handicap
9. copie de pe cartea de muncă actualizată (completată la zi).
10. adeverință de venit pentru fiecare membru major al familiei solicitantului, precum și cupoane de pensie, cupoane de ajutor social, cupoane de șomaj etc.
11. copie după sentința definitivă de evacuare din locuință naționalizată și redobândită de foștii proprietari sau, după caz, notificarea;
12. dovada trecerii imobilului din administrarea statului în administrarea foștilor proprietari (înștiințare de la SC RECONS SA sau de la Primărie, după caz.)
13. copie după actele medicale pentru solicitanții/membrii de familie suferinzi de boli cronice
14. copie după actele doveditoare pentru solicitanții proveniți din instituții de ocrotire socială.
15. copie după sentința definitivă de adopție pentru solicitanții care au înfiat un copil.
16. copie după actele de studii.
17. declarație notarială potrivit căreia titularul cererii de locuință și membrii familiei acestuia-soț/soție, copii și/sau alte persoane aflate în întreținerea acestuia, trebuie să nu dețină și să nu fi deținut o altă locuință în proprietate și/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuințe cu chirie proprietate de stat, proprietate a municipiului Arad sau a unității în care își desfășoară activitatea, în municipiul Arad.
Informații utile:
1. Anunțăm solicitanții de locuințe A.N.L. că dosarele incomplete nu sunt preluate, sau dacă solicitanții nu îndeplinesc criteriile de acces la locuință aprobate de lege. Pentru a evita orice neplăcere, verificați-vă dosarul de înscriere înainte de a veni la înscriere!
2. Vă rugăm să nu faceți corecții sau ștersături pe pagina conținând criteriile de calculare a punctajului!

Criterii pentru înscrierea pe lista de priorități
1. Situația locativă actuală
1.1Chiriaș în spațiu din fond locativ privat ........................................................................................ 10 pct
1.2.Tolerat în spațiu ............................................................................................................................. 7 pct.
1.3.Suprafața locuibilă deținută (cu chirie, tolerat în spațiu):mp/locatar sau membru al familiei solicitantului. În cazul celor tolerați în spațiu, toată suprafața locativă a imobilului se împarte la numărul total al locatarilor, în care sunt incluși și cei care nu fac parte din familia solicitantului de locuință, dar care locuiesc în același imobil. În cazul spațiilor locative închiriate, suprafața locativă deținută conform contractului de închiriere se împarte numai la numărul membrilor familiei solicitantului de locuință. La stabilirea numărului de membri ai familiei solicitantului de locuință se va avea în vedere componența familiei definită după cum urmează: soț/soție, copii și/sau alte persoane aflate în întreținerea acestuia.
a) mai mare de 15 mp și până la 18 mp inclusiv ....................................................................................5 pct
b) mai mare de 12 mp și până la 15 mp inclusiv ...................................................................................7 pct.
c)8 mp și până la 12 mp inclusiv ...........................................................................................................9 pct.
d) mai mică de 8 mp ............................................................................................................................10 pct.
2.Starea civilă actuală
2.1. Stare civilă
a) căsătorit ...........................................................................................................................................10 pct
b) necăsătorit ........................................................................................................................................ 8 pct.
2.2. Nr. de persoane în întreținere:
a) copii
-1 copil ...................................................................................................................................................2 pct.
-2 copii ...................................................................................................................................................3 pct.
-3 copii ...................................................................................................................................................4 pct.
- 4 copii ..................................................................................................................................................5 pct.
- > 4 copii ....................................................................................................5 pct.+1 pct. pentru fiecare copil
b)alte persoane, indiferent de numărul acestora .....................................................................................2 pct.
3. Starea de sănătate actuală
3.1.Boala de care suferă solicitantul, un alt membru al familiei sau aflat în întreținere necesită, potrivit legii, însoțitor sau o cameră în plus……..................................................................................................2 pct.
4.Vechimea cererii solicitantului
4.1.până la 1 an .....................................................................................................................................1 pct.
4.2.între 1 și 2 ani...................................................................................................................................3 pct.
4.3.între 2 și 3 ani...................................................................................................................................6 pct
4.4.între 3 și 4 ani...................................................................................................................................9 pct
4.5.pentru fiecare an peste 4 ani........................................................................................................... .4 pct
5. Nivelul de studii și/sau de pregătire profesională
5.1. fără studii și fără pregătire profesională .........................................................................................5 pct
5.2. cu școală generală, fără pregătire profesională și/sau cu specializare la locul de muncă ………………........ ................................................................................................................................8 pct.
5.3.cu studii medii, fără pregătire profesională și/sau cu specializare la locul de muncă.....................................................................................................................................................10 pct
5.4.cu pregătire profesională și studii medii sau profesionale de specialitate și/sau studii superioare de scurtă durată……..........................................................................………...........................................13 pct.
5.5.cu studii superioare........................................................................................................................15 pct.
6. Situații locative sau sociale deosebite
6.1.tineri proveniți din case de ocrotire socială și care au împlinit 18 ani…………………………...15 pct
6.2.tineri care au adoptat sau adoptă copii…………………………………………….......................10 pct.
6.3.tineri evacuați din case naționalizate..............................................................................................5 pct
TOTAL GENERAL


Cerințe minimale privind documentele justificative pentru întocmirea dosarului de înscriere.

În funcție de situația specifică fiecărui solicitant, se vor depune într-un dosar plic următoarele acte:
18. copie după buletinele membrilor de familie (soț, soție, copii; inclusiv părinții soților, dacă solicitantul locuiește cu părinții săi; să se vadă fotografia si ultimul domiciliu înscris în buletin).
19. copie după certificatele de naștere ale copiilor minori sub 14 ani.
20. copie după certificatele de naștere ale copiilor înfiați de către solicitant.
21. copie după contractul de închiriere/subînchiriere pentru domiciliul actual al solicitantului (valabil pentru anul în curs).
22. copie după contractul de închiriere/vânzare-cumpărare a locuinței părinților sau al persoanelor care vă tolerează în spațiu, pentru solicitanții care locuiesc la părinți sau sunt tolerați în spațiu.
23. copie după certificatul de căsătorie
24. copie după sentința de divorț definitivă
25. copie după certificatul de persoană cu handicap
26. copie de pe cartea de muncă actualizată (completată la zi).
27. adeverință de venit pentru fiecare membru major al familiei solicitantului, precum și cupoane de pensie, cupoane de ajutor social, cupoane de șomaj etc.
28. copie după sentința definitivă de evacuare din locuință naționalizată și redobândită de foștii proprietari sau, după caz, notificarea;
29. dovada trecerii imobilului din administrarea statului în administrarea foștilor proprietari (înștiințare de la SC RECONS SA sau de la Primărie, după caz.)
30. copie după actele medicale pentru solicitanții/membrii de familie suferinzi de boli cronice, după cum urmează:
1. Tuberculoză:- tuberculoză pulmonară și extrapulmonară, în evidență activă la dispensarul antituberculos, 2. Supurații bronho-pleuro-pulmonare cronice, bronșite supurate, bronșectazii supurate, abcese pulmonare, emfizeme fistulizate, astmul bronșic alergic cu sensibilizare la alergeni habituali. 3. Insuficiență respiratorie: - insuficiență respiratorie cronică manifestă, cu dispnee, cianoză, reducerea capacității vitale sau a VEMS sub 50%, 4. Afecțiuni cardiovasculare:- cardiopatie ischemică cronică dureroasă (angină pectorală, sindrom intermediar, infarct miocardic), cu semne clinice sau/și EKG;- insuficiență cardiacă cronică manifestă;- sindrom de ischemie periferică cronică cu tulburări trofice, 5. Insuficiență renală cronică cu retenție azotată, 6. Ciroză hepatică cu encefalopatie cronică., 7. Poliartrită cronică evolutivă și spondilartrită anchilozantă cu invaliditate motorie accentuată. 8. Colagenoze majore (lupus eritematos diseminat, sclerodermie generalizată, dermatomiozită, poliarterită nodoasă) cu grad avansat de invaliditate, 9. Boli cutanate: bolile cronice ale pielii cu secreții abundente: pemfigus, pemfigoide, boala Duhring; -genodermatoze: xeroderma pigmentosum, ichtioze grave, eritrocheratodermii ichtiziforme congenitale, epidermolize buloase polidistrofice, 10. Boli neurologice:- boli neurologice cu invalidități motorii mari sau cu tulburări sfincteriene; hemiplegii, paraplegii, tetraplegii, ataxie manifestă, manifestări distonice accentuate, epilepsie cu tulburări psihice interaccesuale sau cu crize frecvente, nevralgie trigeminală esențială, coree cronică, encefalopatii cronice infantile. 11. Boli psihice: psihoze cronice, periodice sau procesuale (psihoză maniaco-depresivă, schizofrenie, deliruri cronice), psihoze involutive depresive, paranoide, demențe organice: senilă, arterosclerotică, posttraumatică, nevroze grave și prelungite fobice, obsesive sau isterice, psihopatii grave sau cu decompensări frecvente. 12. Boli canceroase: tumori maligne ulcerate cu secreții abundente sau fetide, neoplazii maligne în stadii avansate, neoplazii maligne cu sechele postterapeutice invalidante, hemopatii maligne cu evoluție îndelungată. 13.Boli complicate cu: incontinență cronică de fecale sau de urină, fistule (digestive, urinare, osoase, ganglionare) cu secreții abundente și fetide, anus contra naturii, 14.Boli infirmizante ale aparatului locomotor cu imobilizare la pat., 15. Marii mutilați, 16.Pensionarii de invaliditate gradul I.
31. copie după actele doveditoare pentru solicitanții proveniți din instituții de ocrotire socială.
32. copie după sentința definitivă de adopție pentru solicitanții care au înfiat un copil.
33. copie după actele de studii.
34. declarație notarială potrivit căreia titularul cererii de locuință și membrii familiei acestuia-soț/soție, copii și/sau alte persoane aflate în întreținerea acestuia, trebuie să nu dețină și să nu fi deținut o altă locuință în proprietate și/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuințe cu chirie proprietate de stat, proprietate a municipiului Arad sau a unității în care își desfășoară activitatea, în municipiul Arad.
Informații utile:
3. Anunțăm solicitanții de locuințe A.N.L. că dosarele incomplete nu sunt preluate, sau dacă solicitanții nu îndeplinesc criteriile de acces la locuință aprobate de lege. Pentru a evita orice neplăcere, verificați-vă dosarul de înscriere înainte de a veni la înscriere!
4. Vă rugăm să nu faceți corecții sau ștersături pe pagina conținând criteriile de calculare a punctajului!
Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 24-05-2006 pusa de csipay stefan :
·  Fiind un aradean care chiar e interesat de aspectul orasului ,as dori macar la unele din urmatoarele intrebari un raspuns:1.tot aud ca s-a imbunatatit considerabil iluminatul public totusi de multe ori pe calea Aurel Vlaicu pana la Podgoria e bezna.Fiind o artera principala e jenant sa pice curentul chiar acolo.Legat de curent nu inteleg de ce se face economie la iluminat in jurul benzinariilor,sau la iesirea spre ORADEA ,acolo unde sensul giratoriu e de multe ori in bezna.Chiar si la Podgoria sunt o gramada de becuri care nu ard.Daca nu aveti nevoie de iluminat in acele locuri macar scoateti stalpii din pamant si folositi betonul la altceva.Oare ar costa asa de mult inlocuirea becurilor arse sau se doreste sa se faca economie.S-ar putea din bani putini angaja 2-3 oameni care sa patruleze seara in zone diferite,sa noteze unde sunt becuri arse si sa va comunice ca sa se poata schimba.Cred ca e o idee buna si nu foaorte costisitoare.2.cand se vor lua masuri impotriva carutelor care circula nestigherit in orice parte a orasului,oferindu-i un aspect de comuna modernizata si incurcand circulatia?Cred cea e problema politiei de circulatie ,dar s-ar putea face o sesizare din partea Primariei si cred ca ar avea efect.3.in putinele locuri unde se asfalteaza de ce nu se folosesc borduri ?Peste putin timp la margini crapa asfaltul si puteti incepe din nou plombarea.Chiar daca ne costa bordura ,dar e aspectuoasa si prelungeste cu mult viata asfaltului.4.Cand aveti tinp liber 30 minute va rog sa vizitati in cartierul Vlaicu blocul x26 scara A .E singurul bloc din cartier unde in jurul blocului in loc de flori sau spatiu verde veti gasi ceapa,rosii si varza.Din cate stiu eu e interzis acest lucru.Trecand pe acolo am vazut o familie de nemti(probabil veniti in vizita la rude)razand si facand poze sa aiba ce arata cand ajung acasa.E frumos,nu?5.N-ar fi rau o semaforizare la Fortuna,traficul fiind infernal.Tot in aceasta zona arata oribil acea benzinarie Lucoil .Pe terenul gol din fata blucurilor cu 10 etaje se putea amenaja un parc frumos,iluminat ,parcari asfaltate,cu costuri minime si aspect superb.Pacat.6.Tot relativ putin ar costa acolo unde e asfalt sa se mearga cu el pana la cladiri,garduri etc.,sa nu se lase spatiu mort cu balarii si neingrijit.(exemplu str Soimului partea stanga,Gradiste intarea spre piata partea stanga,sub podul spre Micalaca, si oriunde unde nu e asfalt si pamantul e lasat in paragina pe langa el)In aceste locuri ar tine asfaltul 50 ani,nefiind trafic greu,si s-ar putea pastra curatenia foarte usor.7.Sub podul spre Gradiste e o adevarata rampa de gunoi.Poate ca terenul apartine CFR-lui,dar puneti-i la treaba,sa faci curat nu te costa o avere.8.Cam pe cand estimati finalizarea lucrarilor la GARA CFR ARAD?(in special interiorul)Stiu ca exista un proiect amplu de reabilitare si pe macheta arata superb ,dar realitatea e cu totul alta.9.Cred ca ar fi necesara o suplimentare masiva a cosurilor de gunoi din zona pietelor in special Piata Mihai VIteazul,unde cu greu gasesti unul,iarmizeria e mare.Am citit in ziar ca s-au majorat drastic amenzile pentru cei care arunca gunoaie pe jos.SUNT FOARTE DE ACORD SI VA FELICIT.Pacat ca sunt sceptic in privinta aplicarii lor,dar sper sa ma insel.Daca omul nu se civileaza de bunavoie macar de frica amenzilor sa o faca.Circuland pe strada A. Muresan in fata mea un taximetrist fara pic de jena a aruncat din masina o sticla de plastic de 2 litri .L-am claxonat,i-am facut cu farurile dar nu s-a simtit deloc jenat.Din pacate nu i-am retinut numarul de inmatriculare,am fost prea nervos.10.As dori foarte mult in Arad niste parcuri ,chiar de mici dimensiuni,ingrijite,iluminate,curate si,eventual pazite.Schimba total aspectul oricarui oras.Iar intre blocuri parcari asfaltate ,cu copaci intre masini ,nu garaje de tabla.Apropo,inca se mai dau autorizatii pentru construirea garajelor de tabla?Am vazut in Vlaicu garaje in constructie.Jenant.Dupa atatea critici si dorinte(poata chiar utopii),dorsc sa va FELICIT pentru:1.Reabilitarea strazii EMINESCU.Nu se mai putea circula pe trotuar.Cred ca va arata superb2.Atragerea SUPERMARKETURILOR in Arad ,oferind cetatenilor produse mai ieftine si o gama larga.(exceptie stadion CFR,unde as fi facut un parc,iar supermarketului ii ofeream un spatiu mai periferic)3.Lucrarile de CANALIZARE din Gradiste,Bujac etc.Sper ca strazile canalizate vor fi in curand si asfaltate.4.PROIECTELE AMPLE de infrastrucura.Sper sa le puteti finaliza.5.lucrarile de pe strada VOINICILOR.6.reabilitarea PIETELOR.Sper sa demarati rapid lucrarile si in gradiste si fortuna .7.zona METROPOLITANA,o idee foarte buna.8.majorarea AMENZILOR.9.ORARUL prelungit al primariei10.SEMAFORIZAREA de la podul spre MicalacaVA DORESC SUCCES!!!
Raspuns din data de 03-08-2006 :
Nefunctionarea iuluminatului public in zona sensului giratoriu spre Oradea s-a datorat sectionarii cablului de catre cei ce au realizat lucrari canalizare in zona. Cablul a fost reparat in mai multe locuri de catre angajatii SDFEE Arad, repus sub tensiune si la ora actuala functioneaza. Proasta functionare a iluminatului public in zone extinse(Vlaicu, zona Podgoria) se datoreaza defectiunilor retelei de alimentare a iluminatului public -proprietar SDFEE Arad.
In conformitate cu prevederile art. 200 din OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, este interzisa circulatia vehiculelor cu tractiune animala pe autostrazi, drumuri nationale, municipii.
Zona de sub viaductul Gradiste se afla in administrarea CFR iar curatarea zonei cade in sarcina acestuia. Primaria a facut demersuri in scris, conducerii CFR, pentru remedierea situatiei.
Este in curs de desfasurare procedura de achizitie prin cerere de oferta de pret a unui nr. de 500 buc. cosuri de gunoi.
Vom tine cont de sugestiile dvs. astfel ca se vor identifica zonele care se preteaza la amenajarea parculetelor si functie de disponibilitatile financiare se vor executa lucrarile de amenajare.
Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 08-05-2006 pusa de sorina34@hotmail.com :
·  Stiu ca e ciudata rugamintea,dar am nevoie de nr.de telefon al lui DORU PARV care am inteles ca are cabinet in Arad.Va rog mult si va multumesc anticipat,Sorina
Raspuns din data de 16-05-2006 :
Va rugam sa precizati profesia domnului respectiv pentru a putea efectiv sa va ajutam
Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 19-04-2006 pusa de mircea anton :
·  Stimate domnule viceprimar,as dori sa aflu cand va fi interzisa cresterea porcilor in oras?Doar sa putem servi o cafea in curte fara miros de excremente de porc si fara sute de muste,lucru extrem de deranjant mai ales daca ai musafiri.Pana cand doriti sa arate cartierele cu case ca niste sate?Cu tot respectul,cui ii place viata la tara,e liber sa se mute la tara si sa nu-si chinuie vecinii cu mirosuri de putrefactie ,mai ales ca vine caldura.Cum e posibil ca la 2 minute de Podgoria care apartine de centru sa poti tine legal pana la 5 porci intr-o curte de 80mp?Oare intrarea in UE va rezolva aceasta problema chiar de le 1 ianuarie sau nici macar atunci?Orase ca Timisoara sau Oradea au rezolvat deja problema asta, fara sa astepte 1 ianuarie 2007.Noi nu putem sau nu vrem? multumesc frumos si succes!!!
Raspuns din data de 20-04-2006 :
Se lucreaza la proiectul de hatarare care va fi analizat de Consiliul Local al Municipiului Arad, in baza Ordonantei Guvernului nr. 21/30.01.2002 privind gospodarirea localitatilor urbane si rurale. Acest proiect cuprinde si reglementarea cresterii animalelor in Municipiul Arad. In conformitate cu Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in admnistratia publica, acest proiect va fi adus la cunostinta publica cu 30 de zile inainte de a fi analizate si avizate de CLMA
Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 07-04-2006 pusa de Florin Vidolman :
·  Buna ziua, prima intrebare simpla..Strada Predeal? status, termen de finalizare (real) si care sunt cauzele intarzierii?A doua.. ce constructii se vor ridica pe terenul dintre Calea Aurel Vlaicu si Blocurile 2B si 2C? ( str Predeal. Nu credeti ca se putea construi o parcare civilizata ptr platitorii de impozite din zona? Cu aceste 2 constructii in zona spatiul de parcare a fost diminuat considerabil.Va multumesc
Raspuns din data de 28-07-2006 :
La strazile Predeal si Fluturilor s-a facut predarea de amplasament in data de 30.06.2006, catre executantul RADM Arad, iar in luna iulie au inceput lucrarile de asfaltare a celor doua strazi.
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
29




 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved